OM BLOGGEN

Publicerad 2012-12-19 18:11:00 i

Denna bloggs drivs av en 18årig tjej från Bromma Gymnasium. Här kommer du hitta information, analyser och tankar kring barnarbete i Indien

 

Jag, Klara Mårtensson spenderade två veckor i början av december i Assam, nordöstra Indien. Där deltog jag i en demonstration som var ordnat av organisationen BBA. Jag fick delta i en fyra dagar lång demonstration mot barnarbete, barnmisshandel och sexuellt utnyttjande.

Jag har också fått möjlighet att träffa flickor och pojkar som varit utsatta för barnarbete och barnmisshandel.

 

Följ med på bloggen för att öka dina kunskaper om hur det är att leva som ung i Indien och få en bättre förståelse för varför det är som det är idag och läs om hur du kan påverka.

 

Kommentarer

Postat av: Emma Holm

Publicerad 2013-01-09 13:18:57

Bra Klara ! Heja heja

Postat av: malin strandborg larsson

Publicerad 2013-01-09 21:57:04

ser fram emot kommande inlägg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela